Girişim fikirlerini kullanıcılara ulaştırmak, kullanıcı ihtiyaçlarını gidermek ya da kullanıcıların ihtiyaç duymasını sağlamak amacı ile startup kurmak için belli başlı noktalara dikkat etmek gereklidir. Peki, startuplar için rehber niteliğindeki noktalar nelerdir?
Startup kurmak için öncelikle bir iş planına ihtiyaç duyulmaktadır. İş planı oluşturmak, hedeflerinize ve bu hedeflere ne kadar zamanda, nasıl ulaşılacağınıza dair bir yol haritası oluşturmanızı sağlar. İş planı oluşumunda başlangıçta pazar araştırması yaparak güçlü ve zayıf noktalarınızı gözlemleyebilirsiniz. Bu süreçte hangi ürün ve hizmetleri sunacağınızı, stratejik ve agresif pazalama planınızın ne olduğunu, yatırımcıların neden sizinle çalışacağını ve müşterilerin neden sizi tercih edeceğinizin cevaplarını içeren net bir planlama yapmalısınız. İş hakkında nasıl bir tutum sergilediğinizi göstermeniz, işinize olan inancınızı kitlenize kanıtlayabilir.
Startup kurmak, girişiminizi kullanıcılarınızla buluşturabilmek için bir sermaye ihtiyacı doğacaktır. ihtiyaç duyulan sermaye ile işletme için gerekli olan ekipman ve çalışan maaşları gibi çeşitli giderleri karşılayabilirsiniz. İş planında yer alan bilanço, satış tahmini, nakit akış tablosu ve kar -zarar tablosunu içeren finansal planınızda ne kadar sermayeye ihtiyaç duyabileceğinizi belirleyebilirsiniz.
İşletmenize potansiyel bir yatırımcı bulduğunuzda, girişim fikrinizi yatırımcıya etkili ve hızlı bir şekilde sunabilmelisiniz. Etkili bir iş planı hazırlamanız bunun için yeterli gelmeyebilir. Dolayısıyla iş planınızın yazılı kısmının yanı sıra sözlü kısmında da etkili olmalısınız. Yazılı kısma oranla özeti denebilecek kısalıkta bir sözlü kısım hazırlamalısınız. Yatırımcıların çok vaktini almadan onları etkileyebilmeli ve iş planınızı detaylı incelemelerini sağlayabilirsiniz.
Persona oluşturmak, işletmenin ideal müşteri karakterini tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Pazarlama alanında, müşteri kitlesini daha iyi tanımak amacıyla persona oluşturmak sık kullanılmaktadır. Müşterilerin yaş aralığı, cinsiyet oranı, medeni hali, gelir durumu benzeri kişisel bilgileri oluşturulan personanın içerisinde bulunmaktadır.
Startupınız için persona oluşturarak müşteriler ve müşteri potansiyeli olan kişiler hakkında bilgiler edinebilirsiniz. Yapılan araştırmalar sonucu elde edilen bu bilgiler, pazarlama reklam stratejilerinizin ve hizmetinizin geliştirilmesine katkıda bulunacaktır. Müşteri odağına yapılan direkt hamleler ile müşterilerinizin olumlu tepkiler göstermesini sağlayabilirsiniz.
Pazarlama uzmanıysanız, ürünlerinizi müşterilere iyi tanıtabilme oranınız artacaktır. Fakat pazarlama uzmanı değilseniz ve alanınızdaki en iyi ürünleri de çıkarsanız, müşteriler neden sizi tercih edeceğini bilmiyorsa kendi bildiği işletmelere yönelecektir. Ürünlerinizi pazarlarken sosyal medyayı, içerikleri, arama motorlarını vb. dijital pazarları kullanarak reklam oluşturarak müşterilerinize işletmenizi gösterebilirsiniz.
Startupınızı müşterilere sunmak için bir pazarlama bütçesi ayırmalısınız. Ayrılan bu bütçeyi de kendi içinde dağıtarak hangi alanda ne kadar kullanılacağını hesaplamalısınız. Pazarlama yapmadan müşteri kazanamayacağınızı unutmayarak, işletmenizde öncelikleriniz arasına almalısınız.