Pek çok girişimci, şirketlerine bir startup iş planı olmadan başlar. Genellikle ya nasıl yapılacağını bilmiyorlar ya da bunun çok fazla iş olduğunu düşünüyorlar - ama gerçek şu ki, bir plana sahip olmak yol haritanızı çizmekte çok işe yarıyor.
HBR'nin altı yıllık araştırması, yazılı ve resmi bir iş planına sahip işletmelerin, planlama yapmayan emsallerine kıyasla finansal fizibilite hedeflerine ulaşma olasılıklarının %16 daha fazla olduğunu doğrulamaktadır.
Bir iş planı oluşturma, dış finansman isteyen girişimciler için bir dünya fark yaratabilir.
Hedef müşterilerinizi belirlemeyi, onları neyin harekete geçirdiğini anlamayı ve pazarlama kampanyaları aracılığıyla onlara nasıl ulaşacağınızı bulmayı içerir.
Bu blog içeriğinde, kuruluşunuzun doğru yerden başlamasına yardımcı olmak için bir başlangıç iş planının nasıl oluşturulacağına dair en iyi ipuçlarını paylaşıyoruz.
Startup iş planı, yeni girişiminizi başlatmak, yönetmek ve sonunda başarılı çıkmak için fikirlerinizi ve stratejilerinizi özetleyen yazılı bir belgedir.
İyi yapılandırılmış bir iş planı, herhangi bir girişimin başarısı için çok önemli olabilir. Teklifinizi hazırlarken, pazarınız hakkında daha fazla bilgi edindikçe gelişeceğini unutmayın.
Başlamak için, resmi olarak herhangi bir şey yazmadan önce geri bildirim almak istediğiniz en önemli öğelerin bir taslağını oluşturun.
O zaman kendinize şu soruları sorun:
Ayrıntılı bir iş planı, başarıyı ölçmek için kilometre taşları belirlemenize yardımcı olur. Planı, şirketinize yaptıkları yatırımın fizibilitesi konusunda biraz güvence almak isteyebilecek yatırımcılarla paylaşabilirsiniz.
Başarılı bir başlangıç iş planı oluşturmanın en iyi yolu, pazarlama stratejileri, finansal projeksiyonlar, ekip biyografileri, zaman çizelgeleri ve daha fazlası gibi her şeyi organize ve okunması kolay bir belgeye dahil etmektir.
Yalın bir startup iş planı, belirsizliği azaltmak için yinelemeli deneylere dayanan ürünler geliştirmeye yönelik bir yöntemdir.
Google, Amazon ve Facebook gibi şirketler tarafından geliştirmelerinin ilk aşamalarında kullanılmıştır ve fikrinizi geliştirmenin başlarında gerçek müşterilerle test etmeyi içerir.
Yalın girişimlerin başarısız olma olasılığı daha düşüktür çünkü ürün veya hizmetlerini tüketicilerden gelen canlı geri bildirimlerle test etmişlerdir. Bunu yapmak, kimsenin istemediği bir şey için kaynakları boşa harcamadan hızlı bir şekilde değişiklik yapmalarını sağlar.
Amaç, kapsamlı bir iş planı oluşturmak değil, müşteri geri bildirimlerine göre değiştirilebilen ve daha sonra pazar potansiyeline ulaşana veya başarısız olana kadar düzenli aralıklarla yeniden değerlendirilebilen "yalın" bir plan oluşturmaktır.
Yalın bir startup iş planı, bir ürünü mümkün olduğunca hızlı ve ucuz bir şekilde müşterilerin önüne çıkarmaya odaklanan bir stratejidir.
Zaman ve kaynakları boşa harcamadan önce fikirlerinizi doğrulamak için yalın başlangıç iş planını kullanın. Bu aşamada Progem Danışmanlık olarak her zaman uzman ekibimizle yanınızdayız. Bizimle iletişim sayfamızdan iletişime geçerek detaylı bilgi edinebilirsiniz.