Yeni başlayan biriyseniz, profesyonel hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak beş farklı iş planı türünü burada bulabilirsiniz.

Bir iş planı yazmak, her girişim için önemli bir süreçtir. En basit haliyle, bir iş planı, şirket için hedeflerinizi ve bunlara ulaşmak istediğiniz zaman çizelgesini içeren resmi bir belgedir. Birçoğu "standart" iş planını yazmaya bağlı kalsa da, hedeflerinize bağlı olarak aralarından seçim yapabileceğiniz çeşitli iş planları vardır. İşletmeniz için doğru planı seçmek, yazma sürecini kolaylaştırabilir ve hedeflerinize daha iyi ulaşmanıza yardımcı olabilir. Hangisinin sizin için doğru olduğuna karar vermenize yardımcı olacak beş tür iş planı.

Standart plan

Standart bir iş planı (genellikle "çalışma planı" olarak anılır) şirketinize genel bir bakış sunar, hedeflerinizi belirtir ve bunlara nasıl ve ne zaman ulaşacağınızı ana hatlarıyla belirtir. Herhangi bir işletme için, kredi veya yatırım gibi finansman sağlamanıza yardımcı olan önemli bir araçtır. Borç verenler ve yatırımcılar, paralarını nasıl kullanmayı ve kâr etmeyi planladığınızı bilmek isteyeceklerdir. Bir iş planı, bunu nasıl yapmayı planladığınızı doğru bir şekilde belirtecek, ulaşılabilir hedefleri listeleyecek ve bunları gerçekçi bir zaman çerçevesine yerleştirecektir.

Planınıza dahil edilecek diğer hususlar, hedef kitlenize bağlıdır. Yatırımcılar için nakit akışı ve harcamalar hakkında veya çalışanlarınız için günlük operasyonlar ve hedefler hakkında daha fazla bilgi ekleyebilirsiniz.

 

Ne olur planı

İş hayatında her şey plana göre gitmeyecek. Ne olursa olsun bir iş planı, şirketinizin her şeye hazırlıklı olabilmeniz için savaşabileceği farklı engellerin ana hatlarını verir. İşletmeler genellikle borsa veya tedarik zinciri gibi dış faktörlerin kaprislerinde olduğundan, bu plan şirketinizin karşılaşabileceği çeşitli öngörülebilir senaryoları özetlemektedir. Bu planı yazarken, yatırımcılara bir şeyler ters gitse bile finansal olarak toparlanmanın bir yolunun olacağına dair güvence vermek için en kötü senaryoyu dahil etmeyi düşünebilirsiniz. Bu plan, standart iş planının bir parçası olabilir veya tamamen kendi başına var olabilir.

Tek sayfalık plan

İş planınız, işletmenizin çeşitli yönleri hakkında ayrıntılı bilgilerle doldurulmalıdır. Bununla birlikte, bazen resmi konuşmanın dışında biriyle karşılaşırsınız ve hızlı başvuru için onlara planınızın kısaltılmış bir versiyonunu vermek istersiniz. Tek sayfalık bir iş planı, planınızı beş basit, okunması kolay bölümde özetler: talep, çözümünüz, iş modeliniz, yönetim ekibiniz ve eylem planınız. Tek sayfalık planınızın içeriği, daha sağlam iş planınızın özetlenmiş bir versiyonu olmalıdır.

Başlangıç ​​planı

İşlerini planlamanın ilk aşamalarında olan bir girişimciyseniz, planınız biraz farklı görünebilir. Bir başlangıç ​​iş planı, potansiyel yatırımcıların yeni şirketiniz ve şirketiniz büyüdükçe ne elde etmeyi umduğunuz hakkında bir fikir edinmeleri içindir. Bu plan, bir yönetici özetini, geçmişinizi, hizmet veya ürününüzün neler sağlayacağını, pazar değerlendirmelerinizi, başlangıç ​​maliyetlerini ve finansal projeksiyonlarınızı içermelidir.

Bu, henüz var olmayan veya piyadesinde olan bir işletme için bir plan olduğundan, kim olduğunuzu, geçmişinizi ve kanıtlanmış geçmişinizi özetlemeniz önemlidir. Yatırımcılar, yepyeni bir iş kurmak için paralarına güvenip güvenemeyeceklerini bilmek isterler. Benzer bir deneyime sahip olduğunuzu veya daha önce çalışmış veya bir startup kurmuş olduğunuzu bilirlerse, fikrinizi finanse etmeye daha açık olacaklardır.

Büyüme planı

Bir işletme kendini ölçeklendirmek istediğinde ve bu geliştirme için ek kaynaklar gerektirdiğinde bir genişleme planı yazılır. Bu kaynaklar ek çalışanları, yeni malzemeleri veya finansal yatırımları içerebilir. Bu plana, şirketinizin geçmişinin ayrıntılarını ve bugün bulunduğunuz yere nasıl geldiğinizi ekleyin. Ardından, bu ek kaynakların şirketinizin büyümesine nasıl katkıda bulunacağını ve bu genişlemenin genel büyümeniz için ne anlama geleceğini ana hatlarıyla belirtin.