Bir startup businnes planınız için parasız, sermayesiz nasıl bir yol haritası çizmelisiniz? Startup iş planı hakkında ne gibi önemli konulara odaklanmalısınız? bu içeriğimizde Progem Danışmanlık olarak sizlere 7 başlıkta bir yol haritası çizdik...

 

1. Temel amacınıza sadık kalın

Başka bir şeye girmeden önce, temellere odaklanın. Sunulan temel ürün ve hizmetleriniz hakkında net bir anlayış geliştirin. Sizi pazardaki diğerlerinden farklı (veya daha iyi) yapan şeye odaklanın. Dışarıda zaten büyük bir rekabet olduğundan, benzersiz bir satış noktanız (USP) olduğundan emin olun. Daha da önemlisi, USP'nizi göz önünde bulundurarak pazarlama stratejinizi oluşturabilmeniz için bunun farkında olun.

2. Bir takım oluşturun

İçinizdeki girişimci, her şeyi kendi başına yapmaya cezbedebilir, ancak diğerlerinden üstün olmak için arkanızda inanılmaz bir ekibiniz olmalı. Doğru iş için doğru insanları bulun ve sizinle aynı vizyona ve tutkuya sahip bireyleri arayın. İlerleme hızını artırabilecekleri ve iş için yeni büyüme fırsatları açabilecekleri için, alanında uzman, hevesli ve deneyimli kişileri bir araya getirmek daha iyidir.

3. Sosyal medyada varlığınızı genişletin

İster büyük bir işletme, ister yalnız bir girişimci olun, sosyal medyayı doğru şekilde kullanmak işletmenizin kurallarını değiştirebilir. Sosyal medya pazarlaması, markanızı katlanarak büyütmenin ve erişimini genişletmenin en ucuz ama güçlü yoludur. İşletmenizi potansiyel müşterilerine en uygun şekilde tanıtabilir. Bu nedenle, işinize çok fazla değer katabileceği ve yüksek yatırım getirisi (ROI) sağlayabileceği için sosyal medya reklam bütçenizi artırmayı düşünmek mantıklıdır.

4. Yerleşik markalarla işbirliği yapın

Bir işi büyütmenin en iyi ve muhtemelen en güvenli yollarından biri, halihazırda kurulmuş bir şirketle ortak olmaktır. Gerçekten doğrudan bir rakip olmayan ancak aynı hedef kitleye farklı bir şekilde hizmet eden işletmeleri aramayı deneyin. Örneğin, herhangi bir havayolu dergisini açarsanız, En İyi Biftek Restoranlarını, En İyi Otelleri ve hatta En İyi Deniz Ürünleri Restoranlarını tanıtan toplu reklamlar görürsünüz. İşbirliğine dayalı pazarlama kavramının marka bilinirliğini, müşteri değerini ve her biri için müşteriyi elde tutmayı önemli ölçüde artırdığı kanıtlanmıştır.

5. Her müşteriye kendini özel hissettirin

Bir işletmenin başarılı olması için her müşteri önemlidir. Yeni başlayan veya erken aşamadaki bir startup iseniz, her müşteriye özel davrandığınızdan emin olun, aksi halde geri gelmeyeceklerdir. Bu, onlara en iyi müşteri deneyimini veya indirimlerini sunmak için fazladan bir yol kat etmek anlamına gelebilir. Birden fazla inceleme sitesi olduğu için, kötü bir inceleme imajınızı bozabilir, aynı zamanda başkalarının denemesini de engelleyebilir. Ve sadık müşterilerinize küçük hediyeler, indirimler veya kuponlar sunun, hatta bunları sosyal medya hesaplarınızda öne çıkarın.

6. Rakiplerinizi takip edin

İş dünyasında, rakiplerinizin ne yaptığını bilmek, daha sonra ne yapmanız gerektiği kadar önemlidir. Kiminle doğrudan rekabet ettiğinizi ve size sunamayacağınız neler sunduğunu bilmenize yardımcı olur. Bir bakıma fiyatlarınızı rekabetçi bir şekilde belirleyebilir ve ilgili bir pazarlama kampanyası oluşturabilirsiniz. Son trendleri, mevcut rakipleri, yeni girenleri inceleyin, tehditleri değerlendirin ve bu bilgileri iş tehditlerinizi iyileştirmek için kullanın.

7. Araçlardan en iyi şekilde yararlanın

İşletmenizi bir sonraki seviyeye taşıyabilecek birçok araç, yazılım ve uygulama var. Bu araçlar sayısız işlevsellik ile birlikte gelir. Hatta özelliklerini işletmenizin gereksinimlerine göre özelleştirebilirsiniz. Proje planlama ve yürütme için hepsi bir arada bir proje yönetimi yazılımı kullanabilirsiniz. Uzak çalışanlar ve müşterilerle etkileşim kurmak için iletişim araçlarını zaman ve yer kısıtlamalarının üstesinden gelmek için kullanabilirsiniz.

Artık girişiminizi nasıl büyüteceğiniz konusunda bazı fikirleriniz olduğuna göre, bir dakikanızı ayırın ve ne yapılması gerektiğini analiz edin ve doğru yaklaşımı izleyin. Farklı girişimciler farklı yollar seçecek olsa da, işinizin büyümesinin her zaman seçimlerinizin, risklerinizin ve araçlarınızın bir sonucu olacağını unutmayın. Bu yolda profesyonel destek almak isterseniz Progem Danışmanlık olarak sürekli yanınızda olduğumuzu bilmenizi isteriz, sizlerle tanışmaktan mutluluk duyarız, hemen iletişim sayfamızdan bizlere ulaşabilirsiniz.