Startup ​​terimi, operasyonların ilk aşamalarındaki bir şirketi ifade eder. Startup'lar, talep olduğuna inandıkları bir ürün veya hizmet geliştirmek isteyen bir veya daha fazla girişimci tarafından kurulur. Bu şirketler genellikle yüksek maliyetler ve sınırlı gelirle işe başlarlar, bu nedenle risk sermayedarları gibi çeşitli kaynaklardan sermaye ararlar .

 

ÖNEMLİ ÇIKARIMLAR

  • Startup, işin ilk aşamalarında olan bir şirkettir.
  • Kurucular normalde girişimlerini finanse eder ve daha başlamadan dış yatırımı çekmeye çalışabilirler.
  • Finansman kaynakları arasında aile ve arkadaşlar, risk sermayedarları, kitle fonlaması ve krediler bulunur.
  • Startup'lar ayrıca nerede iş yapacaklarını ve yasal yapılarını da düşünmelidir.
  • Başarısızlık çok olası olduğu için yeni başlayanlar yüksek risk taşırlar, ancak aynı zamanda büyük faydalar, yeniliğe odaklanma ve büyük öğrenme fırsatları ile çalışmak için çok benzersiz yerler olabilirler.

Startup'ları Anlamak

Startup'lar, kurucularının piyasaya sunmak istediği tek bir ürün veya hizmete odaklanan şirketler veya girişimlerdir. Bu şirketler tipik olarak tam gelişmiş bir iş modeline sahip değildir ve daha da önemlisi, işin bir sonraki aşamasına geçmek için yeterli sermayeye sahip değildir. Bu şirketlerin çoğu başlangıçta kurucuları tarafından finanse edilmektedir.

 

Birçok girişim, aile, arkadaşlar ve risk sermayedarları dahil olmak üzere daha fazla finansman için başkalarına yöneliyor. Silikon Vadisi, güçlü risk sermayedarı topluluğuyla tanınır ve yeni başlayanlar için popüler bir destinasyondur, ancak aynı zamanda en zorlu alan olarak da kabul edilir.

 

Startuplar, araştırmaya yatırım yapmak ve iş planlarını geliştirmek için başlangıç ​​sermayesini kullanabilirler. Pazar araştırması, bir ürün veya hizmete olan talebin belirlenmesine yardımcı olurken, kapsamlı bir iş planı, şirketin misyon beyanını, vizyonunu ve hedeflerini, ayrıca yönetim ve pazarlama stratejilerini ana hatlarıyla belirtir.

Girişimler için ilk birkaç yıl çok önemlidir. Bu, girişimcilerin sermaye artırmaya ve bir iş modeli geliştirmeye odaklanmaları için gereken zamandır.

Özel Hususlar

Girişimcilerin, startuplarını hayata geçirmeye ve operasyonlara başlamaya çalışırken düşünmeleri gereken bir dizi farklı faktör vardır. Aşağıda en yaygın olanlardan bazılarını listeledik.

 

Konum

Konum, herhangi bir işi yapabilir veya bozabilir. Ve genellikle iş dünyasına yeni başlayan herkes için en önemli hususlardan biridir. Startup'lar, işlerinin çevrimiçi olarak mı, bir ofiste mi yoksa ev ofisinde mi yoksa bir mağazada mı yürütüleceğine karar vermelidir. Konum, sunulan ürün veya hizmete bağlıdır.

 

Örneğin, sanal gerçeklik donanımı satan bir teknoloji girişimi, müşterilere ürünün karmaşık özelliklerinin yüz yüze gösterimini sağlamak için fiziksel bir vitrine ihtiyaç duyabilir.

 

Yasal yapı

Startup'ların, varlıklarına en uygun yasal yapının ne olduğunu düşünmeleri gerekir. Şahıs şirketi, aynı zamanda bir işletmenin kilit çalışanı olan bir kurucu için uygundur. Ortaklıklar, ortak mülkiyete sahip birkaç kişiden oluşan işletmeler için geçerli bir yasal yapıdır ve ayrıca kurulması oldukça basittir. Bir girişimi limited şirket (LTD) olarak kaydettirerek kişisel sorumluluk azaltılabilir.

 

Finansman

Yeni başlayanlar genellikle aile ve arkadaşlara yönelerek veya risk sermayedarlarını kullanarak fon toplar. Bu, yeni başlayanlara fon sağlama konusunda uzmanlaşmış bir grup profesyonel yatırımcıdır. Kitle fonlaması, birçok insanın iş sürecinde ilerlemek için ihtiyaç duydukları nakite erişmesinin uygun bir yolu haline geldi. Girişimci, çevrimiçi olarak bir kitle fonlaması sayfası oluşturarak şirkete inanan kişilerin para bağışlamasına olanak tanır.

 

Startup'lar faaliyetlerine başlamak için kredi kullanabilirler. Mükemmel bir kredi geçmişi, girişimin finansman olarak bir kredi limiti kullanmasına izin verebilir. Bu seçenek, özellikle startup başarısız olduğunda en fazla riski taşır. Diğer şirketler, büyümeye yardımcı olmak için küçük işletme kredilerini seçiyor. Bankalar genellikle küçük işletmeler için birkaç özel seçeneğe sahiptir - bir mikro kredi, yeni başlayanlar için özel olarak tasarlanmış kısa vadeli, düşük faizli bir üründür. Kalifiye olmak için genellikle ayrıntılı bir iş planı gerekir.

 

Startup'ların Avantajları ve Dezavantajları

Bir startup için çalışmanın çeşitli avantajları vardır. Daha fazla sorumluluk ve öğrenme fırsatı ikidir. Girişimlerin büyük, yerleşik şirketlerden daha az çalışanı olduğundan, çalışanlar çeşitli rollerde çalışarak birçok şapka giyme eğilimindedir, bu da daha fazla sorumluluğun yanı sıra öğrenme fırsatlarına da yol açar.

 

Yeni başlayanlar, doğası gereği daha rahat olma eğilimindedir, bu da işyerini esnek çalışma saatleri, artan çalışan etkileşimi ve esneklik ile daha çok ortak bir deneyim haline getirir. Yeni başlayanlar, çocuklar için kreşler, ücretsiz yemek ve daha kısa çalışma haftaları gibi daha iyi işyeri avantajlarına sahip olma eğilimindedir.

 

Yenilik memnuniyetle karşılandığından ve yöneticiler yetenekli çalışanların çok az denetimle fikirlerle çalışmasına izin verdiğinden, girişimlerdeki çalışmalar daha ödüllendirici olabilir.

 

Bir girişimin birincil dezavantajlarından biri artan risktir. Bu öncelikle bir girişimin başarısı ve uzun ömürlülüğü için geçerlidir. Yeni işletmelerin kâr etmeye başlamadan önce kendilerini kanıtlamaları ve sermaye artırmaları gerekir. Yatırımcıları girişimin ilerlemesinden memnun tutmak çok önemlidir. Kapatma veya kâra dönüşmeden önce operasyonlara devam etmek için yeterli sermayeye sahip olmama riski her zaman mevcuttur.

 

Uzun saatler, herkes aynı hedef için çalıştığından, yeni girişimin başarılı olduğunu görmek için çalıştığından, yeni başlayanların özelliğidir. Bu, yüksek stresli anlara ve bazen çalışılan saatlerle orantılı olmayan tazminatlara yol açabilir. Aynı fikir üzerinde çalışan bir avuç girişim olduğu için rekabet de her zaman yüksektir.

 
Artıları
  • Öğrenmek için daha fazla fırsat

  • Artan sorumluluk

  • Esneklik

  • İşyeri faydaları

  • Yenilik teşvik edilir

  • Esnek saatler

Eksileri
  • Başarısızlık riski

  • Sermaye artırmada zorluk

  • Yüksek stres

  • Rekabetçi iş ortamı